Wafeya

Mata ke bumi, hati ke langit

Thursday, September 17, 2009

My Only Wish



All your armies, all your fighters
All your tanks, and all your soldiers
Against a boy holding a stone
Standing there all alone
In his eyes I see the sun
In his smile I see the moon
And I wonder, I only wonder
Who is weak, and who is strong?
Who is right, and who is wrong?
And I wish, I only wish
That the truth has a tongue

Selamat Menyambut Hari Kemenangan buat semua muslimin dan muslimat. Semoga terus-terusan istiqamah dengan segala amalan sepanjang sebulan berada di sekolah Ramadhan. Dari kegelapan menuju cahaya, dari cahaya menuju kebenaran.

Ampun maaf andai terlanjur kata terlanjur bicara sepanjang perkenalan di dunia maya ini. Yang indah dan baik-baik itu dari Allah, dan segala keburukan itu adalah dari kelemahan dan kekurangan saya, hambaNya yang biasa-biasa.

Sabda Rasulullah s.a.w. yang bermaksud: Daripada Umamah r.a. bahawasanya Nabi Muhammad s.a.w. telah bersabda barang siapa mengerjakan amal ibadah pada malam Hari Raya Aidilfitri dengan mengharapkan keredaan Allah semata-mata hatinya tidak akan mati pada hari kiamat sebagai matinya hati orang-orang yang kafir ingkar pada hari kiamat.

Taqabbalallahu minna waminkum.

Kemaskini, 18/9/09: Terima e-kad raya dari warungkampung



Terima kasih, w4run8k4mpun8!!


Minal aidil wal faizin,

13 buah bicara:

assalammualaikum, balqis

selamat beraya di perantauan.
selamat belajar
periksa bila?
 
Subhanallah. What a very nice poem.
I wish the truth has a tongue.
I hope we are their tongue.
 
salam.
lama tak singgah blog ini.
alamatnya hilang bila laptop diformat.haih
selamat hari raya ya balqis.
mohon kemaafan juga.
 
salam aidilfitri..maaf zahir batin
 
Assalamualaikum wbt
Salam Aidilfitri
Maaf zahir & batin
Jika sudi dan berkesempatan ceritalah sedikit tentang sambutan raya di Ukraine(^_^)
 
Cikgu, waalaikumussalam. Terima kasih. Periksa bulan lima/enam 2010 nanti InsyaAllah.

Hana, I'm hoping too.

Dinie, long time no see. Welcome back. (^_^) Salam raya kembali. Ampun maaf jua. Saya suka tumblr kamu! Gambar-gambarnya menarik. Oh, sudah jatuh cinta dengan fotografi!

sinar_islami, salam aidilfitri, maaf zahir batin ^^

'Atiqah, waalaikumussalam wbt. Salam Aidilfitri, mzb. InsyaAllah. (^_^)
 
taqabbalallahu minna wa minkum...best raya kt sana?
 
salam.ohh,terima kasih!masih hijau dalam fotografi ni.banyak lagi nak korek segala macam ilmunya.haih
dah jarang2 menulis ya kini balqis.teringin sekali dengar khabaran terbaru.bz ya?
 
Busyra, best alhamdulillah. ^^

Dinie, samalah. Baru nak berjinak-jinak juga. Minatnya dah lama. Erm, barangkali dah minat fotografi sahaja. Senang. A picture worth a thousand words, kan? Apa pun InsyaAllah, akan cuba juga untuk mengisi entri di blog ini. Nanti kongsi-kongsikanlah gambar-gambar yang kamu di tumblr banyak2 ya! ^^
 
balqis,kamu punya tumblr kah itu??jika ya,baru sajakah berjinak dengan tumblr juga?(teruja.haha)boleh lah berkongsi2 gambar.hehe.itulah,lama sudah minatnya pada fotografi.tapi baru kini dapat penuhinya.benar bagai!seribu satu maksud pada tiap gambar.moga maksudnya indah2 belaka.
 
Dinie, yup! Selepas lihat tumblr kamu, saya turut teruja untuk buat satu. Tumblr tak banyak kerenahkan? Simple dan ringkas. Tak perlu cerita banyak2. Tapi, gambar kamu cantik2 belaka! Saya tak guna DSLR, hanya camera digital biasa. Belajar basic sangat dulu. Editingnya sahaja yang lebih ;p Ya, semoga! Komunikasi melalui gambar kadang sangat menarik; misterius dan bebas!
 
Salam,

Selamat Hari Raya buat kamu di sana..
 
Salam ziarah..

Balqis dari Ukriane ye?
Salam kenal.. ^_^
 

Post a Comment

Assalamualaikum teman-teman, terima kasih kerana sudi meninggalkan jejak bicara kamu, sekurang-kurang kalian telah hadir menceriakan hari-hari saya di persimpangan ini. Jazakumullah!!