Wafeya

Mata ke bumi, hati ke langit

Friday, November 14, 2008

Ketulusan Hati : Allah to Islam no tameni


Saya bukan peminat Anuar Zain, tetapi lagu nyanyian beliau ini amat terkesan di hati. Saya tukar sedikit liriknya, jadi LEBIH terkesan di hati.


Cintaku tak berdusta
Tak mengenal ingkar
Tak kenal nestapa
Cintaku hanya indah
Hanya bahagia untuk selamanya

Apa yg kurasakan ini
Persembahan dari diriku
Kau dengarkan munajatku

*
Mencintai-Mu tak mengenal waktu
Tak mengenal puitis
Hanya tulusnya hati
Mencintai-Mu tak mengenal ragu
Keyakinan hatiku hanya untuk-Mu
Selalu

Cintaku tak berdusta
Tak mengenal ingkar
Tak kenal nestapa
Tak ada seribu janji
Hanya bahagia untuk selamanya

Apa yg kurasakan ini
Persembahan dari diriku
Kau dengarkan munajatku

(Repeat *)

Apa yang kurasakan ini
Persembahan dari diriku
Kau dengarkan doaku
Oooo

(Repeat *)

  • Ketulusan Hati - Anuar Zain




  • Kan?


    Allahuakbar.


    “Katakanlah (hai Muhammad), ‘Jika kamu (benar-benar) mencintai Allah, ikutilah aku, niscaya Allah mengasihi dan mengampuni dosa-dosamu.’ Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.”
    (Q. S. Ali Imran: 31)

    Dan diantara manusia ada orang-orang yang menyembah tandingan-tandingan selain Allah; mereka mencintainya sebagaimana mereka mencintai Allah. Adapun orang-orang yang beriman amat sangat cintanya kepada Allah. Dan jika seandainya orang-orang yang berbuat zalim itu mengetahui ketika mereka melihat siksa (pada hari kiamat), bahwa kekuatan itu kepunyaan Allah semuanya, dan bahwa Allah amat berat siksaan-Nya (nescaya mereka menyesal).


    (Q. S. Al Baqarah: 165)
    Tidak mengenal cintaNya
    sebenarnya tidak mengenal diri~

    9 buah bicara:

    wah wah...

    ade potensi jadi penggubah lagu ni...hehehe

    setuju...lagu ni best..

    tp "mungkin" juga yg berjaya mencuri hati ku kehkehkeh

    tc my sweet little kouhai...

    ganbatte ne!!!
     
    Hohoho..

    lagu 'mungkin' ya!!

    Hurm sedap juga lagu itu...

    ganbarimas!
     
    lagu ni sangat mendayu...sedap didengar di halwa telinga kn..lirik pun bagus..

    sy suka muzik seruling. kalau2 ada koleksi, boleh2 la bg sy ye hehe
     
    Ho...
    saya pun suka muzik seruling~
    macam muzik kung fu tu ker...
    atau muzik2 kitaro...
    isk...
     
    Cantik layout baru Balqis ni. Tak sangka ada lagu Anuar Zain yang bagus mcm ni ye? (saya mmg tak mendengar lagu2 Melayu sangat..)

    Terima kasih kerna berkongsi Balqis
     
    Hurrm, baru bereksperimen dengan lay out ni, harap kekallah, huhu...

    same here, tapi hari tu terdengar dkt mp3 kawan so, rasa macam sedap jer... hehe...

    saya tahu, akira mesti dengar lagu-lagu jepun kan? =D
     
    Salam balqis...
    Kak su ni... kalau dgr lagu, kadang tu tak tahu tajuk, tak tahu penyanyi. Pencipta lagu dan lirik apatah lagi... huhu...

    Kak su pun suka muzik seruling. Mendengarnya bagaikan membawa diri ke desa. Dan muzik kitaro, kegemaran kak su dan suami. Cuma sekarang ni, tgh cuba mengurangkan alunan muzik skit.

    psssttt... kak su selesa dgn layout baru balqis... so nice
     
    salam kak su,

    harap kak su sihat...
    Saya pulak tak dengar sumer lagu, tgklah mana yang sedap dek halwa telinga...

    Betul, muzik kitaro macam ada aura sikitkan~ =p

    Thank you, huhu...
    saya harap saya pun akan suka layout ni, huhu...
     
    salam

    memang sepatutnya semua yg kita nyatakan maupun nyanyikan lebih2 lagi tentang cinta tertuju pada DIA kan. he

    salam ziarah.salam kenal.salam eid adha. kullu 3am wa enti bikhoer ensha ALLAH...
     

    Post a Comment

    Assalamualaikum teman-teman, terima kasih kerana sudi meninggalkan jejak bicara kamu, sekurang-kurang kalian telah hadir menceriakan hari-hari saya di persimpangan ini. Jazakumullah!!