Wafeya

Mata ke bumi, hati ke langit

Thursday, December 03, 2009

Lari






Tahu apa erti sempurna?

6 buah bicara:

sempurna hanya untuk Allah s.w.t..tapi manusia harus berusaha untuk mencari kesempurnaan~
 
assalammuaikum

sempurna di mata kita, tetapi cacat di mata orang lain...
kesempurnaan duniawi
 
salam.

larilah sekuat hati,
sampai langkah terhenti,
biar jiwa letih itu pulih.
kerna sedari awal,
sempurna bukan jawabnya.

Agar nanti bisa kita berjalan pulang,
dengan tenang.
 
Iliana, tepat sekali.

Kak, waalaikumussalam. Ya, benar.

Haniff, terima kasih. Sedang berlari. Jauh lagi garisan penamatnya.
 
sempurna; bisa ku coretkan ia takkan menyimpang jauh dari kesilapan. bisa ku lontarkan ia tak akan lari untuk belajar daripada masa yang lalu..bisa ku hadiahkan bahawa sempurna itu satu yang tak akan cukup semuanya..payah sungguh untuk SEMPURNAkan coretan yang sempurna..kerana kesilapan, belajar daripada masa yang lalu belum tentu mencukupkan keSEMPURNAan..sempurna....
 
Anonymous
Terima kasih anon,

Saya pulang sebentar dari kelas. Capek. Sedikit bengkek dengan guru hari ini. (Harapnya tidak menghilangkan keberkatan menuntut ilmu) Tetapi sangat, sangat, sangat tidak mampu untuk bertahan lama menghadiri kelasnya. Mujur sabar masih menjadi penguat semangat. Saya harap saya tidak terlalu banyak mengeluh. Bukankah mengeluh itu termasuk dalam perkara-perkara yang menyebabkan berputus asa. Saya tidak mahu menjadi orang yang berputus asa.

Ah, mengapa saya berceloteh terlalu banyak kepada seorang anonymous yang tidak saya kenali? Maafkan saya, tetapi pulang tadi dan mendapati komentar kamu di dalam akun mail saya sedikit meringankan derita. Terima kasih keran sudi hadir dan membaca tulisan-tulisan picis di blog saya. Terharu.

Wassalam.
 

Post a Comment

Assalamualaikum teman-teman, terima kasih kerana sudi meninggalkan jejak bicara kamu, sekurang-kurang kalian telah hadir menceriakan hari-hari saya di persimpangan ini. Jazakumullah!!