Wafeya

Mata ke bumi, hati ke langit

Saturday, May 30, 2009

Mampu ke?



Dalam lesu
Kau masih tersenyum
Walaupun terlihat duka tangisanmu
Merindukan warna kedamaian
Menanti bahagia beraja di situ

Bilakah….
Kan berakhir kisah derita
Apakah... tiada penghujungnya
Manakah jawapannya

Laungkan tulus kasihmu seluruh alam
Hingga bisa menggegar bumi
Moga mereka terima utusan salam
Tanda kau masih di sini

Khabarkan kepada mereka
Masih ada cinta mewangi di sini
Dan khabarkan kepada dunia
Damai yang kau cari
Akan kau miliki
Pasti…


************************************************************************


Terkesan dengan status yahoo messenger seorang kenalan;

Macam mana nak tawan Palestin kalau lecture pun tak pergi?

Pergi ke kelas, menghadiri kuliah; adalah mujahadah paling kecil rasanya berbanding mengangkat senapang, membaling batu dan berhadapan dengan kematian serta kehilangan setiap hari. Aduhailah hati-hati yang lemah...

Sungguh-sungguhkan hatimu!

Self motivation is the ability to motivate yourself, to find a reason and the necessary strength to do something, without the need of being influenced to do so by another person. Working in a careful and consistent manner without giving up.


Sejak akhir-akhir ini entri semua banyak yang mengarut! Maaf, ya!



17 buah bicara:

antara niat belajar bersungguh-sungguh ialah bila dah berjaya kelak, dapatlah membantu ekonomi Islam di samping amal makruf, nahi munkar...
 
salamu alaikum.. salam ziarah... mcm ada instinct lak kita dua ni.. hehe.. nape saya kata gitu? sbb kebetulan semalam saya baru je letak video utube lagu Bicara Hatiku pada blog saya.. :) Terkesan dengan lagu tu, dan memang sedap didengar.. Jemput ziarah ke blog saya.. Link kat shoutbox..
 
Assalamualaikum,

Hatiku cuba berbicara persoalan itu, mampu atau tidak?

Berkata hati lagi, pada zahirnya seperti mengarut tetapi perkataan 'motivasi' itu menidakkannya.

Hati terus bermuhasabah.
 
wah, kamu pun dgr NICE ya?

hmm, mmg susah dan liat nak ke kuliah. sy kerapkali ponteng. :)

harap dapat sembuhkan penyakit ini dari melarat.
Berperang melawan nafsu malas adalah jihad yang lebih besar dari berperang.
 
salam wbt

found n read d post,
also replied ur comments in my blog

how i wished u could replace me jadi KETUA UNIT AKADEMIK, PERSATUAN PERUBATAN CAWANGAN ISKANDARIAH..

semakin futur menasihati jiwa2 yg x punyai semangat PERJUANGAN..

kata nak ziarah egypt??
he3

barakallah hu fiki
 
=>Kak Ami<=

Salam kak...

Ya, mula dari yang kecil sehingga ke besar. Amar Ma'ruf nahi munkar sambil itu teguhkan ekonomi umat Islam, kemudian cantikkan agama islam, barulah mahu tawan Palestin juga berkeyakinan InsyaAllah...
 
=>Dianah<=

Waalaikumussalam, selamat datang Dianah ke Barukisu. Alhamdulillah... bukan dunia realiti sahaja yang kecil, dunia maya ini lagilah betapa-tapa kecilnya.

Ya, lagu ini alhamdulillah punya msg yang mahu disampaikan. Suka dengar sebab menjadi sedikit bersemangat.

InsyaAllah, akan datang berziarah ke blog kamu pula...

Terima kasih kerana sudi dtg ke sini...
 
=>Faridrashidi<=

Waalaikumussalam,

Mampu tidak ustaz? Ehehe...
Mesir lagi dekat, patut mudah lagi terasakan bahangnya mujahadah mahu belajar bersungguh-sungguh itu?

Ahaha... saya cuba sedaya upaya tidak membuat entri mengarut. Tapi kadangkala tewas jua oleh hawa nafsu mahu tulis melalut, lantaran itu terjadilah entri separuh berisi separuhnya tidak - kosong.

Muhasabah!
 
=>Syafiq<=

Ya, beberapa hari lepas, adik saya memperkenalkan kepada saya. Mahu harap saya tahu tentang lagu-lagu ini memang lambat sikitlah. Mula-mula dengar, biasa sahaja. Kemudian jadi suka. Alhamdulillah lagu yang baik...

Ahaha... jangan ponteng lagi selepas ini!

Harap-harap juga. Kuman malas memang sudah melekat habis. Kotoran degil!

Berperang melawan nafsu malas adalah jihad yang lebih besar dari berperang.

Betapa benarnya!
 
=>Dr Anas MA<=

Salam wbt kembali,

Alhamdulillah. Very fast!

how i wished u could replace me jadi KETUA UNIT AKADEMIK, PERSATUAN PERUBATAN CAWANGAN ISKANDARIAH..

May Allah help ease your burden but at the same time give you strength to face the every problem.

Seperti firmanNya; Dia takkan bebankan kita dengan sesuatu yang tidak mampu kita menanggungnya.

So, keep the faith, Anas! Be strong!

And one more thing, teringat pesan seorang senior waktu di sekolah dahulu;

Dalam memimpin jangan dasarkan untuk mengubah orang sebab perubahan itu bukan datang dari kita tapi dari mereka sendiri, tetapi tunjukkan arah dan matlamat untuk mereka tuju dan berubah, biar nampak jalannya. Mudah-mudahan InsyaAllah, kalau bukan hari ini hasilnya, tetapi 100 tahun akan datang baru kelihatan natijahnya, Alhamdulillah kita tetap dan telah berusaha. Itu yang penting!

Egypt? InsyaAllah... dah banyak panggilan ke sana dah ni... =)

Wassalam.
 
Macam mana nak tawan Palestin kalau lecture pun tak pergi?

sangat-sangat pedas tapi betul juga. jihad pergi kekelas. bukan jihad pergi perang. namun, kalau jihad yang kecil itu iaitu untuk gagahkan diri pergi dudup menghadap lecturer pun tidak larat. macam mana lah ye.

post kak balqis tidak lah mengarut pun. okay je. asalkan bermatlamat.

p/s:kenapa rasa sangat terganggu ni...
 
=>Liyana<=

Itulah, jihad paling kecil dan mudah tapi dari segi melawan nafsu adalah paling besar berbanding berperang, huhuhu...

Tabahkanlah, Ya ALlah...

Cuba untuk tidak mengarut...

p/s: Rasa terganggu sangat? Relax, relax... bawa2 berzikir...
 
salam wbt

just want to share a few programs here in egypt
andai btul2 nak ziarah egypt
alang2 mendapat pengisian skali
ye x?

ni kat mesir
http://pmpi09.ismamesir.com/

ni kat malaysia (andai balik this summer)

http://www.jalinanukhuwah.info/?p=222

tolong iklankan kat ikhwah2 n akhawat2 lain ye.
ni program worldwide..
 
=>Dr. Anas MA<=

Salam wbt kembali...

InsyaAllah will spread the news.
Thanx for the info... ^_~

Aktif sungguh!
 
what can i say
i'm addicted tp pahala. he3 =p

tiresome is temporary
pahala is eternity

work like hell now
rest in paradise forever
choose wisely =)
 
=>Dr Aas MA<=

Good job, Anas. May Allah granted u ketabahan and ketetapan hati tuk terus berbakti kepada umat demi agamaNya.

Keep the forces and keep the faith!
 

Post a Comment

Assalamualaikum teman-teman, terima kasih kerana sudi meninggalkan jejak bicara kamu, sekurang-kurang kalian telah hadir menceriakan hari-hari saya di persimpangan ini. Jazakumullah!!